mcmathey.reismee.nl

Over de helft.

Hoi iedereen,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verhaaltje heb geschreven en sorry daarvoor. Laatste weken redelijk druk geweest. Om te beginnen ben ik een niveau hoger gegaan, en daarin weer gewisseld naar een klas dat iets verder was. Morgen lopen mijn reguliere lessen af en begint de DELE cursus, die je klaarstoomt voor de 'GROTE TEST'. Dus heb hard gewerkt, veel huiswerk moeten doen en de grammatica, tegenwoordige tijd, drie soorten verleden tijd, twee vormen van toekomstige tijd en nog wat vormen zoals gebiedende wijs en de tijd die je gebruikt als je het op dit moment aan het doen bent. Anyhow, veel dus. Het schrijven e.d. gaat oke, MAAR ik heb blijkbaar een hele gekke R. Oja en bijna niemand kan mijn naam goed uitspreken. Waarschijnlijk is het echt iets Nederlands om de R in je keel te hebben, i.p.v. in je gehemelte. Dus op dit moment ben ik daar een beetje mee bezig.

Goed, dit is het saaie gedeelte voor jullie dus zal nu de interessante dingen vertellen.
Om te beginnen komt er binnenkort een blog verhaal over mijn te vreemde huisgenoot. Er zijn zoveel dingen gebeurd waarvan de één nog gekker dan de anderen, dat ik dit gewoon met jullie MOET delen. Ik wil jullie niet onthouden van deze waanzin!!

Vorig weekend alweer was Sietske gezellig op de bezoek hier voor 5 dagen en we hebben echt super veel gezien. Donderdagmiddag na mijn lessen hadden we op een plein afgesproken en zijn naar huis gegaan om de spullen te droppen. Daarna door de stad gelopen en een drankje gedronken samen met Nicole (Australische meisje). Die avond zou Ben (mijn normale en gezellige huisgenoot) voor ons koken. En hoewel het niet helemaal was gegaan zoals het hoorde, d.w.z. de aardappelen rauw van binnen en verbrand van buiten, het vlees aardig taai en donker ;-) en een salade, waarbij niet zoveel mis kon gaan. De volgende dag zijn we naar school naar het Picasso Museum gegaan, wat ik echt heel indrukwekkend vond. Geen idee dat Picasso in zoveel stijlen heeft gewerkt. Daarna zijn we naar de Magische fontein op Plaza España gegaan. En tegen de avond wanneer het donker wordt is het echt spectaculair. Ik zal hiervan iig wat foto's uploaden. Vervolgens lekker met z'n allen, Sietske,Nicole, Ben en vriend van, tapas gegeten.
Zaterdag waren we naar Monserrat gegaan. Een bergdorpje, en tevens bedevaartsoord, dat ong. een uur met de trein verderop is. Ook daar was het uitzicht weer super en we hebben de 'Zwarte Madonna' gezien. Naar het schijnt, heeft zij een symbool vast dat staat voor vrede en vruchtbaarheid. En dat symbool kan je dan aanraken.
Zondag zijn we naar een andere berg gegaan, maar dan in Barcelona, Tibidabo. En hebben daar ook een klooster bezocht. Maar er was een soort attractiepark omheen gebouwd en van dichtbij was het klooster ook niet heel erg mooi. Het enige was, dat we op het hoogste punt in Barcelona stonden. En dat was best wel cool. Daarna waren we met wat mensen uit mijn klas gaan eten. Ik denk dat Sietske zo ongeveer iedereen die ik ken hier, wel ontmoet heeft. ;) Maandag nog lekker rustig om het strand gehangen en wat huiswerk gedaan en dinsdag ging ze alweer naar Nederland. Die week was ook weer omgevlogen.

Afgelopen weekend heb ik het rustig aan gedaan. Nicole en ik zijn vrijdag naar de film, Rio, gegaan in het Spaans. De film was gemaakt door de makers van Ice Age. EN we konden bijna alles volgen plus dat het nog een hele leuke film was. Zaterdag uitgeweest en zondag in het park huiswerk gemaakt. Jaja, een beetje school combineren met Barcelona ;)

Morgen vertrekken Nicole en ik met de auto naar Girona. ROADTRIP!!! We kijken er echt de hele week al naar uit, dus dat wordt super gezellig! We gaan eerst naar Girona, dan gaan we naar het kasteel van Dali en vervolgens vertrekken we naar Figuerres om het museum-theater van Dali te zien. Daarna gaan we naar een schijnbaar heel mooi dorpje met een prachtig strand en dan rijden we zaterdag tot maandag rustig langs de Costa Brava terug naar Barcelona. GUAI ! = cool in spaans.

Ook hebben we tickets geboekt voor het weekend van 7 mei naar Madrid te gaan. Leuke uitjes dus!!

Iedereen een heel vrolijk pasen en geniet lekker van het lange weekend.

Veel liefs Merel

Reacties

Reacties

maaike

hola guapa!

leuk dat je het naar je zin hebt! tot wanneer blijf je daar nu uiteindelijk?

kuss maaike

Mad

Klinkt super leuk! Fijn paasweekend!!! Als je terug bent weer even skypen!!! Kan je alles vertellen. Kuss

Fabiana

Fijn om te horen dat alles zo goed gaat!

Hoe vond je het museum van Dali? Vond ik heel leuk!

Tot snel!

Kus

Tessa Getrouw

Hola!
Ik ben op zoek naar mensen die willen bijdragen aan mijn scriptieonderzoek, dat gaat over ‘taaltoerisme’.

Mijn naam is Tessa Getrouw en ik ben vierdejaarsstudente International Tourism Management and Consultancy aan de NHTV in Breda.

Zelf ben ik altijd al geinteresseerd geweest in het leren van andere talen en om deze reden ben ik 6 jaar geleden Spaans gaan leren in verschillende Spaanssprekende landen. Vorig jaar, tijdens mijn stage bij een taalinstituut in Honduras, heb ik veel geleerd over taaltoerisme en besloot daarom mijn afstudeerscriptie hierover te doen. Ik doe research naar de factoren die van invloed zijn op de besluitvorming van studenten die Spaans willen leren.
Dus voor een korte enquete heb ik mensen nodig die Spaans willen leren/ hebben geleerd in Spanje. Invullen zal ongeveer 5-10 min duren. Er zijn veel respondenten nodig, dus als je nog anderen weet, graag doorsturen!

http://www.studentenenquete.nl/vragen/index.php?sid=15878&lang=nl

Muchisimas gracias! Tessa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active