mcmathey.reismee.nl

Las Fallas y un poco Peniscula

Hola!
Zaterdag was er een groot feest in Valencia, Las Fallas! Blijkbaar the event of the year. Vanuit school was er een dag hierheen georganiseerd, dus waren we met bijna de hele klas daar heen gegaan.

We vertrokken 10.30 uur vanuit Barcelona. Na twee uur rijden, stopten we in een klein dorpje, peniscula. Beroemd (blijkbaar) voor de heerlijke paella. Het is een kleine vesting, met een kasteel in het midden, kleine straatjes en een geweldig uitzicht. Daarna op naar Valencia. Ik moet nog wel even wennen aan die tijden hier, want alles is pas veel later. We kwamen pas aan om 17.30 uur in Valencia en vanaf 19.00 uur begon het feest pas. Het begon met een parade van ridders, heren, en afsluitend met een koningin en een prinses.

Mensen uit Valencia werken in groepen het hele jaar aan een beeld, groot of klein. Deze beelden zijn gemaakt van piepschuim, hout, papier, een beetje plastic (alles wat brandbaar is). En na het zevendaagse feest dat afgelopen week was, eindigt het feest door alle beelden in de hens te steken. Om 22.00 uur waren eerst de kleine beelden, om 23.00 uur de iets grotere en als klap op de vuurpijl (letterlijk) wordt om 1.00 uur een beeld dat zo groot was als de omliggende gebouwen afgebrand. Voorafgaand met super mooi en indrukwekkend vuurwerk!!

Om 2.45 waren we weer bij de meeting point van de bus en om 7.45 uur was ik thuis...
Lange dag dus, maar was zeker wel de moeite waard. Ik upload wat foto's hiervan.

Verder zit er een Australisch meisje in mijn klas waar ik het erg goed mee kan vinden. Gister zijn we ook naar park Montjuic gegaan. En het uitzicht vanaf het kasteel is wederom weer geweldig. Je kan eigenlijk de hele stad zien, maar het is een flinke klim naar de top. Ik heb in ieder geval voldoende bewogen/gelopen dit weekend ;)

De lessen zijn oké, de klassikale lessen zijn wel een beetje traag, en daarentegen zijn de individuele lessen die ik krijg weer enorm snel en veel informatie. Ik zit nu in niveau A1 en kwam er achter dat het examen dat ik hier ga doen op een hoger niveau (B1) is, het is misschien wel mogelijk om dat niveau te halen mits ik veel studeer.

Dus deze week nog even veel studeren, dan kan ik van het weekend allemaal leuke dingen doen!!

Hasta la proxima!!


Reacties

Reacties

Nicole

Lieve Meer,
Wat leuk om al je verhalen te lezen! Blij dat je je plekje gevonden hebt daar en allemaal leuke dingen aan het ondernemen bent. Geniet er lekker van!
Dikke kus

Astrid

He meer,
Klinkt leuk allemaal! wel indrukwekkend dat verbranden van die beelden! Ik ga nu even naar de foto's kijken!
Veel plezier nog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active